ΑΥΤΟ ΤΟ BLOG ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΕΝΟΣ ΠΟΛΙΤΗ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ
Questo blog è un tentativo mio di fare ,ciò che non fanno giornalisti professionisti

Κυριακή, 30 Σεπτεμβρίου 2012

ΥΠΝΩΣΗ - Η ΥΠΕΡΤΑΤΗ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ


Για να καταλάβει κανείς τι είναι η ύπνωση, πρέπει να εξετάσει τις εσωτερικές λειτουργίες του ανθρώπινου νου, που εκδηλώνονται σε τέσσερα διαφορετικά επίπεδα δραστηριότητας
Το πρώτο επίπεδο ή στάδιο ονομάζεται βήτα και είναι το επίπεδο της πλήρους συναίσθησης. Λειτουργούμε σ' αυτό το επίπεδο επί δεκαέξι περίπου ώρες κάθε μέρα. Κύρια αποστολή αυτού του επιπέδου είναι η ρύθμιση των ζωτικών λειτουργιών του οργανισμού, όπως ο καρδιακός ρυθμός, η αναπνοή, οι νεφρικές λειτουργίες, η πέψη κ.λπ. Περίπου το 75% του επιπέδου βήτα, ή του συνειδητού νου, ξοδεύεται για την παρακολούθηση αυτών των ζωτικών σωματικών λειτουργιών. Έτσι, μόνο ένα ποσοστό 25% του συνειδητού νου απομένει για να ασχοληθεί με αυτό που γνωρίζουμε ως συνειδητές σκέψεις
Το δεύτερο επίπεδο είναι αυτό που ονομάζουμε άλφα. Το άλφα αντιστοιχεί στο υποσυνείδητο, και μ' αυτό ασχολούμαστε στην ύπνωση. Αυτό το επίπεδο χαρακτηρίζεται από ικανότητα συγκέντρωσης σε ποσοστό 95 έως 100% — πολύ ανώτερο από την απόδοση 25% του συνειδητού ή βήτα επιπέδου. Παραδείγματα δραστηριότητας στο επίπεδο άλφα είναι η ύπνωση, ο διαλογισμός η βιοανάδραση, η ονειροπόληση, το πέρασμα στον φυσικό ύπνο και η αφύπνιση. Η ύπνωση είναι μια φυσική κατάσταση του νου. Δεν είναι ύπνος. Όταν είναι κανείς υπνωτισμένος, εξακολουθεί να έχει πλήρη επίγνωση.
Το επόμενο επίπεδο νοητικής δραστηριότητας ονομάζεται θήτα, και είναι το τμήμα του υποσυνείδητου που λειτουργεί στον ελαφρύ ύπνο. Ο όρος συνειδητό σημαίνει ξύπνιο. Ασυνείδητο σημαίνει όχι ξύπνιο και χωρίς επίγνωση.
Το τελευταίο επίπεδο ονομάζεται δέλτα, αντιστοιχεί στον βαθύτερο ύπνο και σ' αυτό το επίπεδο, το υποσυνείδητο αναπαύεται περισσότερο. Οι υποβολές δεν ακούγονται σ' αυτό το επίπεδο, που διαρκεί περίπου τριάντα με σαράντα λεπτά κάθε νύχτα.
Κάθε πρωί που ξυπνάμε, περνάμε από τη φυσική ύπνωση (άλφα) στην πλήρη συναίσθηση (βήτα). Όταν πηγαίνουμε για ύπνο το βράδυ, περνάμε από το βήτα (πλήρης συναίσθηση) στο άλφα (φυσική ύπνωση), στο θήτα (ελαφρύς ύπνος), στο δέλτα (βαθύς ύπνος), στο θήτα (ελαφρύς ύπνος), στο άλφα, και ο κύκλος επαναλαμβάνεται.

ΚΥΡΙΩΣ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟ (ΒΗΤΑ) ΕΛΑΦΡΥΣ ΥΠΝΟΣ (ΘΗΤΑ)

ΥΠΟΣΥΝΕΙΔΗΤΟ (ΑΛΦΑ) ΒΑΘΥΣ ΥΠΝΟΣ (ΔΕΛΤΑ)
ΣΥΝΕΙΔΗΤΟ ΥΠΟΣΥΝΕΙΔΗΤΟ
Σχήμα 1 - Η συναίσθηση [συνείδηση]
Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΟΥ ΥΠΝΩΤΙΣΜΟΥ Κατά τη διάρκεια της ύπνωσης, θα βρίσκεστε σε κατάσταση άλφα. Τι θα νιώθετε; Πώς ακριβώς είναι η υπνωτική κατάσταση;
Η ύπνωση είναι απλώς το παραμέρισμα του συνειδητού και η άμεση επαφή με το υποσυνείδητο. Σε καμιά στιγμή δεν θα κοιμάστε.
Όταν λειτουργούμε με πλήρη συναίσθηση (βήτα), λειτουργούν τόσο το υποσυνείδητο όσο και το συνειδητό. Η φυσική εμπειρία της ύπνωσης θα είναι ακριβώς όμοια με εκείνη της πλήρους συναίσθησης, με τρεις εξαιρέσεις:
Πρώτον, η συγκέντρωσή σας θα είναι περισσότερο εστιασμένη, σχεδόν 100% σε σύγκριση με την αποδοτικότητα 25% του συνειδητού. Δεύτερον, θα νιώθετε όλους τους μυς του σώματος σας χαλαρωμένους. (Μερικοί άνθρωποι νιώθουν σαν να πλέουν, άλλοι νιώθουν μια ζεστασιά ή ένα μούδιασμα. Οι περισσότεροι νιώθουν ένα βάρος, ιδίως στα χέρια και στα πόδια). Τρίτον, υπάρχει αυτό που ονομάζω «ακινησία». Ο όρος δεν είναι τεχνικά ακριβής, γιατί πάντα μπορεί κανείς να κινήσει οποιοδήποτε μέρος του σώματος σε οποιαδήποτε στιγμή. Ο υπνωτισμένος άνθρωπος δεν θέλει να κινηθεί και επομένως δεν κινείται. Πολλοί έχουν συγκρίνει αυτό το φαινόμενο με τη χορήγηση υποξειδίου του αζώτου (ιλαρυντικού αερίου) στο οδοντιατρείο. Η σύγκριση είναι ακριβής, επειδή το υποξείδιο του αζώτου οδηγεί χημικά τον άνθρωπο σε κατάσταση ύπνωσης.
Έτσι, ένας υπνωτισμένος άνθρωπος βιώνει αυξημένη συγκέντρωση, πλήρη χαλάρωση και παρουσιάζει έλλειψη κίνησης. Επίσης, οι αισθήσεις μας —ακοή, αφή, όσφρηση κ.λπ.— είναι περισσότερο ανεπτυγμένες και ακριβείς σε κατάσταση ύπνωσης. Αυτό είναι όλο. Δεν υπάρχει ανύψωση, εκτόξευση ή οποιοδήποτε άλλο φαινόμενο ύπνου… Παραδείγματα φυσικής καθημερινής ύπνωσης είναι μεταξύ άλλων η ονειροπόληση, η μετάβαση στον φυσιολογικό ύπνο τη νύχτα, η παρακολούθηση των περισσότερων τηλεοπτικών προγραμμάτων, η παρακολούθηση των καθαριστήρων του παρμπρίζ μια βροχερή νύχτα, η παρακολούθηση στύλων του ηλεκτρικού ή λευκών γραμμών σ' έναν αυτοκινητόδρομο τη νύχτα (ύπνωση του αυτοκινητόδρομου), η ανάγνωση ενός μυθιστορήματος που η πλοκή του σας απορροφά τόσο ώστε να χάνετε την αίσθηση του χρόνου.
Σκεφτείτε για μια στιγμή μια ονειροπόληση. Όταν ονειροπολείτε, συγκεντρώνετε το νου σας σ' ένα πρόσωπο, ένα μέρος ή ένα γεγονός — συνήθως ευχάριστο. Δεν σας ενδιαφέρει ο καιρός η ώρα, ή αν τα ρούχα σας είναι πολύ φαρδιά ή πολύ στενά. Αν κάποιος βρισκόταν στο ίδιο δωμάτιο μαζί σας την ώρα που ονειροπολείτε, ίσως χρειαζόταν να κροταλίσει τα δάχτυλα του και να φωνάξει τ' όνομά σας για να τραβήξει την προσοχή σας Αυτή είναι η κατάσταση άλφα και αποτελεί το καλύτερο παράδειγμα φυσικής ύπνωσης. Όλοι ονειροπολούν --οι περισσότεροι άνθρωποι, μάλιστα, αφιερώνουν στην ονειροπόληση τρεις με τέσσερις ώρες κάθε μέρα— που σημαίνει, ότι περνούν τουλάχιστον τρεις ώρες την ημέρα σε φυσική ύπνωση. Επομένως, η ύπνωση είναι μια φυσική και φυσιολογική κατάσταση του νου. Δεν υπάρχει κανένας απολύτως κίνδυνος. Αντιθέτως χωρίς τη φυσική ύπνωση, το στρες της καθημερινής ζωής θα μας σκότωνε όλους.
Επειδή οι αισθήσεις μας είναι οξυμένες κατά τη διάρκεια της ύπνωσης είμαστε λιγότερο επιρρεπείς σε ατυχήματα ή άλλες μορφές τραυματισμού.
ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΤΗΣ ΥΠΝΩΣΗΣ: Τι συμβαίνει με τα διάφορα επίπεδα ή στάδια της ύπνωσης; Σήμερα, οι επιστήμονες ταξινομούν πάνω από πενήντα διαφορετικά επίπεδα ύπνωσης αλλά για απλοποίηση θα διαιρέσω την ύπνωση σε τρία κύρια επίπεδα.
Το πρώτο ονομάζεται ελαφρά ύπνωση. Σ' αυτό το επίπεδο ο άνθρωπος είναι χαλαρωμένος και ίσως δεν αισθάνεται ότι βρίσκεται σε κατάσταση ύπνωσης. Αν και στο επίπεδο αυτό μπορεί να επιτευχθούν αναδρομές και μεταφορά, οι πληροφορίες που λαμβάνονται είναι πολύ ατελείς. Επιπλέον, σε περίπτωση φοβιών, συνηθειών, κατάθλιψης κ.λπ., αυτό το επίπεδο έχει περιορισμένη δυνατότητα αποδοχής περίπλοκων ή δύσκολων εκπαιδευτικών τεχνικών. Οι περισσότεροι άνθρωποι— σε ποσοστό 90 με 95% μπορούν να φθάσουν σ' αυτό το επίπεδο. Το δεύτερο επίπεδο ονομάζεται μέτρια ύπνωση και είναι το επίπεδο στο οποίο προτιμώ να εργάζομαι, αφού εδώ ο άνθρωπος είναι πληρέστερα χαλαρωμένος και πιο ικανός να δεχθεί δύσκολες ή περίπλοκες εκπαιδευτικές υποβολές. Μπορεί να ξαναζήσει πιο έντονα και να νιώσει πραγματικά ένα γεγονός ή μια σκηνή, στην αναδρομή ή τη μεταφορά. Σ' αυτό το επίπεδο ο άνθρωπος μπορεί να έχει συναίσθηση των εξωτερικών θορύβων, αλλά δεν του αποσπούν την προσοχή. Περίπου 70% των ανθρώπων μπορούν να φθάσουν σ' αυτό το επίπεδο.
Το τελευταίο επίπεδο ονομάζεται βαθιά ή υπνοβατική ύπνωση. Είναι το επίπεδο που χρησιμοποιείται συνήθως στους δημόσιους υπνωτισμούς επειδή ένα από τα χαρακτηριστικά του είναι η «υπνοαμνησία». Με άλλα λόγια, ο άνθρωπος δεν θα θυμάται τι έκανε ή τι είπε κατά την ύπνωση, εκτός αν του πούμε να θυμάται ειδικά κάτι συγκεκριμένο όταν ξυπνήσει. Μόνο περίπου 5% των ανθρώπων μπορούν να φθάσουν σ' αυτό το επίπεδο, που χαρακτηρίζεται επίσης από θετικές παραισθήσεις (το να βλέπει κάποιος ένα αντικείμενο που δεν υπάρχει) και από αρνητικές παραισθήσεις (το να μην μπορεί να δει ένα αντικείμενο που υπάρχει).
Ωστόσο, ακόμη και σ' αυτό το βαθύ επίπεδο, δεν μπορούμε να πούμε στον άνθρωπο να πει ή να κάνει κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τον ηθικό ή δεοντολογικό κώδικά του. Ένα υπνωτισμένο άτομο δεν βρίσκεται ποτέ κάτω από τον έλεγχο οποιουδήποτε άλλου, εκτός από τον εαυτό του. Δεν εργαζόμαστε σ' αυτό το επίπεδο, εκτός αν θέλουμε να τεκμηριώσουμε μια αναδρομή ή ασχολούμαστε με άλλους τύπους έρευνας. Δεν είναι επικίνδυνο, αλλά απλώς περιττό.

by   Maria Pinoti   [ http://7omokentroikykloiautognosias.blogspot.gr/ ]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου